Darbā ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem bieži vien nākas atzīt, ka metodes un paņēmieni, ko pedagogi ir pieraduši izmantot ar citiem bērniem, nedarbojas. Tomēr tas nenozīmē, ka viņiem nevar palīdzēt, tas nozīmē, ka jāmeklē jaunas un efektīvas metodes.
Sertificētā uzvedības analītiķe Ilona Smirnova ir izveidojusi atbalsta materiālu “Rekomendācijas pedagogiem darbā ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem”, kurā izklāstītās metodes var palīdzēt gan pedagogam labāk sagatavoties darbam ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, gan arī bērnam veiksmīgāk iejusties izglītības iestādē. Līdzās vērtīgai informācijai, kas labāk ļauj saprast bērnu ar autiskā spektra traucējumiem uzvedību, pedagogi atradīs praktiskus ieteikumus un metodes, kas palīdzēs bērniem iekļauties izglītības procesā.
“Ir svarīgi saprast bērnu un pieņemt tādu, kāds viņš ir. Kāpēc viņš šādi uzvedas, kā viņš uztver šo pasauli? Tikai tādā veidā mēs varam izprast viņa vajadzības un “pārtulkot” mūsu sabiedrības pieņemtos uzvedības noteikumus viņam saprotamā veidā”, savā materiālā uzsver Ilona Smirnova, novēlot: “Lai šo informāciju izdodas pielietot praksē un tā palīdz gan bērnam, gan jums!”
*Projekts tiek līdzfinansēts Rīgas pilsētas Sabiedrības integrācijas programmas ietvaros.